–
–
Sunday, November 17, 2024 – 2:30 pm
Bourgie Hall
1339, Sherbrooke West
Montréal, H3G 1G2
Bus : 24 – stop De la Montagne
Stations Guy-Concordia, Peel or Lucien-L’Allier
This a cappella concert celebrates a dual heritage: that of the extraordinary, vast, and imperishable vocal polyphony of the Renaissance and that of the SMAM, which has sung this repertoire with unparalleled conviction over the past 50 years. Bearing witness to this dedication are its remarkable recordings of works by famous and lesser-known masters, covering more than a century of music, from Josquin des Prez to Johann Hermann Schein. The program also features a foray into the contemporary repertoire…
Josquin des Prés (v.1450-1521)
Motet Ave verum corpus à 5 voix (in Cantiones Triginta Selectissimæ, Nuremberg, 1568)
Roland de Lassus (1532-1594)
Motet Vide homo, quæ pro te patior à 7 voix (Lagrime di San Pietro, Munich, 1595)
Giovanni de Macque (v.1548-1614)
Motet Ave regina cælorum à 12 voix en trois chœurs (manus., Rome, 1570-1580)
Luca Marenzio (1553-1599)
Motet Super flumina Babylonis à 12 voix en trois chœurs (manus., Rome, s.d.)
Roland de Lassus
Motet Musica, Dei donum optimi à 6 voix (Cantiones sacræ sex vocum, Graz, 1594)
Maurice-Gaston Du Berger (1987-)
Nutshimit – Unpublished text in Innu-aimun by the poet Joséphine Bacon, commissioned by the composer.
Supported by the CALQ – 2023, creation grant
ENTRACTE
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594)
Agnus Dei de la Missa Ut re mi fa sol la à 6 voix (Missarum liber tertius, Rome, 1570)
Arvo Pärt (né en 1935)
Chœur Summa à 4 voix (Tallinn, 1977)
Giacomo Carissimi (1605-1674)
Chœur Plorate, filii Israel à 6 voix, de l’histoire sacrée Jephté (manus., Rome, v.1648)
Johann Hermann Schein (1586-1630)
Motet Quem vidistis pastores à 8 voix en deux chœurs (Cymbalum Sionium, Leipzig, 1615)
Antoine Brumel (v.1460-v.1515)
Gloria de la Missa Et ecce terræ motus à 12 voix (manus., v.1497)
Choir a cappella
Andrew McAnerney, direction