–
–
Wednesday, April 9, 2025 – 7:30 pm
Chapelle Notre-Dame-de-Bon-Secours
400, rue Saint-Paul Est
Montréal, H2Y 1H4
Bus : 170, 30, 350, 355, 364, 365
Métro : Champs-de-Mars
A voice, a bass viol, and a harpsichord—all that was needed to entertain music-lovers frequenting Parisian salons at the dawn of the 18th century, where they could delight in expressively titled instrumental pieces and cantatas, delicately evoking love in all its various facets. In these pieces, listeners could doubtless recognize their own amorous feelings, musically rendered in the most gallant fashion…
Michel Pignolet de Montéclair (1667-1737)
Cantate La Badine pour soprano et basse continue (Premier livre de cantates à voix seule, Paris, 1706)
Antoine Forqueray (1672-1744)
Chaconne La Buisson en sol majeur pour viole de gambe et basse continue (Pièces de viole, Paris, 1747)
Nicolas Clérambault (1676-1749)
Cantate L’amour piquée par une abeille pour soprano et basse continue (Cantates françaises, Paris, 1710)
François Couperin (1668-1733)
Pièce de clavecin Les Bergeries en si bémol majeur (Pièces de clavecin, Livre II, Paris, 1716-1717)
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Cantate L’Impatience pour soprano, viole de gambe et basse continue (manus., v. 1720)
Andréanne Brisson-Paquin, soprano
Rafael Sánchez Guevara, viola da gamba
Christophe Gauthier, harpsichord