Wednesday, October 25th, 2023 – 7:30 pm
L’Ermitage – Salle Jacques Giguère
Collège de Montréal
3510, chemin de la Côte-des-Neiges
Montréal, H3H 1T9

Bus Bus : 24
Métro Guy-Concordia Station (Saint-Mathieu Exit)
Paid parking is available on the Hermitage site

SUMMARY

In 1729, Handel made his way to Halle to see his old mother for the last time. According to legend, while in her home, he found a collection of poems by pastor Heinrich Brockes, published in 1721, exalting the wonders of Nature—which were seen as the manifestation of the Creator’s goodness. Upon returning to London, he set the poems to music with great finesse in his Nine German Arias for soprano and solo instrument—a rare example of the use of his mother tongue in his own work…

PROGRAM

George Frideric Handel (1685-1759)
Air Künft’ger Zeiten eitler Kummer pour soprano, dessus instrumental [violon] et basse continue, HWV 202

Air Die ihr aus dunkeln Grüften pour soprano, dessus instrumental [violon] et basse continue, HWV 208

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Bourrées I & II, de la Suite pour violoncelle seul nº 3 en do majeur, BWV 1009

George Frideric Handel
Air Süsse stille, sanfte Quelle pour soprano, dessus instrumental [flûte] et basse continue, HWV 205

Air Das zittern Glänzen pour soprano, dessus instrumental [flûte] et basse continue, HWV 203

Sonate en trio pour flûte, violon et basse continue en si mineur, HWV 386
Andante – Allegro – Largo – Allegro

Air Süßer Blumen Ambraflocken pour soprano, dessus instrumental [violon] et basse continue, HWV 204

Air Flammende Rose, Zierde der Erden pour soprano, dessus instrumental [flûte] et basse continue, HWV 210

Jessica Korotkin (1994-)
Allemande de la Suite pour violoncelle seul en mi mineur

George Frideric Handel
Air Meine Seele hört im seehen pour soprano, dessus instrumental [flûte et violon] et basse continue, HWV 207

 

DISTRIBUTION

Marie Magistry, soprano

Joanna Marsden, traverso
Guillaume Villeneuve, baroque violin
Jessica Korotkin, baroque cello
Sylvain Bergeron, theorbo